BMW teprve nyní faceliftovalo modely řady 3, konkrétně sedan i kombi. Tento vývoj však znamená, že všechny modely, které jsou odvozeny od nich, musí dostat také novou tvář, nový interiér, ale i nové vymoženosti.
Přesně toto se stalo iv případě úpravce či spíše samostatné značky Alpina. Ta dělá tak extenzivní úpravy, že nezřídka dostává samostatná výrobní čísla VIN. U upravené trojky přichází také nová přední maska se zcela novým nárazníkem a charakteristickým podnárazníkem s logem úpravce, které však může zákazník při konfiguraci vynechat. Na bocích mohou být standardní polepy s tradičními vzory a vzadu přichází čtveřice koncovek výfuku, dvě jsou na každé straně vedle velmi decentního difuzéru. Víko zavazadlového prostoru sedanu získalo výraznější odtrhovou hranu a celek působí mnohem dynamičtěji než základní verze BMW řady 3.
Stejné vizuální změny přicházejí také na naftovou alternativu D3 S, která má ale trochu jiný zadní nárazník. Logo Alpina ve spodní části předního však nemusí být zcela pro všechny verze, zákazník si může zvolit možnost vynechání této designové připomínky úpravy.
Zajímavé věci se ale udály i pod kapotou modelu. Benzinová B3 dostane třílitrový twin turbo řadový šestiválec. Ten má výkon až 364 kW (495 k) a točivý moment 730 Nm. To je o 24 kW (32 k) a 30 Nm více než měla předchozí verze před modernizací. Jak je standardem, výkon zpracovává 8-stupňová automatická převodovka. Kvůli většímu výkonu Alpina namontovala jiné součástky do turba, větší mezichladiče stlačeného vzduchu a také přesunula ostatní chladiče, aby bylo možno dosáhnout optimálního chlazení. Úpravou prošla i převodovka a dostala vylepšený systém vnitřních prvků.
Alpina B3 se dostane na stovku za 3,6 sekundy a maximálně se rozjede na 305 km/h. To se však bavíme o sedanu. V nabídce bude také kombi Touring, které zvládne stovku za 3,7 sekundy a maximálně může jet 302 km/h.
Pro naftovou alternativu se pohonná jednotka nemění a je jí stále řadový šestiválcový třílitr, který má výkon 261 kW (355 k) a točivý moment stejných 730 Nm jako má vylepšený benzínový třílitr. Na stovku se dostane za 4,7 vteřiny jako sedan a za 4,8 vteřiny jako kombi. Obě verze mají standardně pohon všech čtyř kol a elektronicky kontrolovaný zadní samosvorný diferenciál. Alpina se postarala také o podvozkové změny, přičemž dodá pružiny, dorazy a stabilizační prvky. Úpravce také vylepší řízení přeprogramováním elektronického posilovače řízení.
Stejné změny jako se udály v modernizované verzi BMW řady 3 přicházejí i pro B3 a D3 S. To znamená zakřivený skleněný povrch dvou displejů. A znamená to také ztrátu různých fyzických ovládacích prvků ve prospěch dotykového informačně-zábavného systému. Alpina však zasáhla i tady a přináší pro model tradiční modro-zelené přístroje před řidičem. Nyní je to ovšem spíše téma na displej než reálná změna. Interiér si může každý navolit dle vlastního gusta, což znamená výběr z různých kožených čalounění a lemů, případně vyražení loga nebo jeho vyšití.
Základní cena Alpiny B3 je 88 600 eur, přičemž za kombi je třeba připlatit 1 300 eur. Alpina D3 S stojí 77 050 eur a za kombi se připlácí 1 400 eur. Tyto ceny jsou však pro německý trh a zahrnují tamní sazbu daně z přidané hodnoty.